Wat is uw kleur?

Kleuren beïnvloeden het humeur en gedrag van mensen. En hoewel de ervaring van een gast in een restaurant natuurlijk door meerdere factoren wordt bepaald, speelt kleur een hele belangrijke rol. Om te inspireren en ‘food for thought’ te bieden over kleur, heeft Tork hersengolftechnologie gebruikt om te kijken naar hoe gasten reageren op verschillende kleuren.
what-is-your-colour-macarons-800x300.jpg


Het ‘color restaurant’ experiment

16 gasten uitgerust met een headset om hun hersengolven te meten, werden in acht omgevingen geplaatst met acht verschillende kleuren. Elke omgeving was zo ontworpen dat alle onderdelen volledig bedekt waren in een monochrome kleur – van muren en vloer tot meubels en tafelaankleding. 


Bij elke kleursetting werden de gasten gevraagd om een drankje en een klein macaronkoekje te proeven – allemaal identiek met uitzondering van de kleur, die overeenkwam met de omgeving. Voor elke setting werden de hersenactiviteit en hartslag van de deelnemers gemeten en kregen ze een vragenlijst om hun reacties vast te leggen. Alle gegevens zijn geanalyseerd om voor elke kleur een profiel te creëren.

what-is-your-colour-macarons-800x300.jpg

Macarons in acht verschillende kleuren, maar met dezelfde smaak - geserveerd in alle ruimtes van het experiment.

“Goethe creëerde de eerste kleurentheorie in 1810. Het doel is hier niet om de bestaande theorie over kleuren te betwisten, maar eerder om aan te vullen met extra inzichten over kleuren, en dan vooral met betrekking tot restaurants.”

Catherine d'Hubert, European Assortment Manager voor Tabletop bij Tork

Vind uw kleur!

Op basis van de resultaten is een kleurgids samengesteld voor uw restaurant.